ZAPRASZAMY NA SZKOLENIA!

Każdego roku Auto Partner rozbudowuje program szkoleń dla swoich Klientów. Są one prowadzone zgodnie z modelem powstałym w efekcie wielu lat doświadczeń i sprawdzonym z najlepszymi Dostawcami. Szkolenia są w zdecydowanej większości organizowane lokalnie, bez konieczności dalekich dojazdów.

Prowadzimy je w dwóch formułach. Po pierwsze – szkolenia teoretyczne. Uczestniczy w nich grupa od 20 do 50 osób. Szkolenia zazwyczaj rozpoczynamy o godzinie 17-18 i trwają do 4 godzin. Pozostaje to w najmniejszym konflikcie z godzinami pracy warsztatów. Drugą formułą są szkolenia warsztatowe praktyczne. Uczestniczą w nich grupy do 20 osób. Czasami pierwszym etapem takich szkoleń jest przedstawienie po krótce teorii.

Szkolenia praktyczne rozpoczynają się z rana i trwają do 8 godzin, z przerwą na catering.
Wszystkie programy szkoleniowe są na bieżąco modyfikowane i zawsze odzwierciedlają aktualny stan wiedzy na dany temat. W zdecydowanej większości wypadków uczestnictwo jest bezpłatne i potwierdzane odpowiednim certyfikatem.

Agendy szkoleń są dostępne w odpowiednich zakładkach, a terminy u przedstawicieli handlowych i kierowników oddziałów AP.

Temat: Automatyczne skrzynie biegów, budowa, diagnostyka i obsługa – cześć praktyczna

1. Płyn przekładniowy ATF
a. Podstawowe czynności związane z wymianą płynu ATF
b. Statyczna i dynamiczna zmiana oleju
2.Część praktyczna na warsztacie – Dynamiczna wymiana oleju na smochodzie z użyciem urz adzenia TC-100 i/lub ATF extra

Miejsce szkolenia: sala szkoleniowa Magneti Marelli
Koszt: 400 netto/osoba, MaXserwis 300 netto/osoba
Liczba uczestników: 10-12 osób

Program szkolenia
• Profil firmy (NPR, NE of Europe)
• Program
• Referencje
• Zadania pierścieni
• Powłoki i materiał pierścieni
• Zalety pierścieni stalowych
• Pierścienie w praktycznym podejściu
• Problemy: zużycie pierścienia i oleju
• Innowacja w NPR
• Podsumowanie i perspektywy

Szkolenie trwa: 2h
Miejsce: sala szkoleniowa
Liczba uczestników: 10-20 osób
Szkolenie bezpłatne.

TEMAT: Technika hybrydowa w pojazdach samochodowych

1. Źródła energii elektrycznej w pojazdach hybrydowych
a. Właściwości baterii elektrycznych
b. Wewnętrzna rezystancja baterii
c. Wpływ temperatury na parametry baterii
d. Ładowanie, rozładowywanie i cykl życia baterii
e. Kondensatory w układach hybrydowych
2. Tranzystorowe układy przełączające
a. Sterowanie silnikiem elektrycznym
b. Hamowanie odzyskowe
3. Pojazdy hybrydowe – wiadomości wstępne
a. Podział samochodów hybrydowych
– Mikrohybryda
– Półhybryda
– Pełna hybryda
– Plug-in hybride
b. Rodzaje napędu hybrydowego
– Napęd hybrydowy równoległy
– Napęd hybrydowy szeregowy
– Napęd hybrydowy szeregowo-równoległy
– Szeregowo-równoległy szeregowy układ hybrydowy
c. Funkcja E-boost
d. Funkcja Start-stop
e. Toyota Hybride System – THS I, THS II, THSIII
– Budowa i zasada działania
– Akumulator wysokonapięciowy
– Inverter
– Konverter
– Silnik elektryczny
– Generator
– Bezstopniowa automatyczna skrzynia biegów TSD
– Zasady bezpieczeństwa podczas prac serwisowych
f. VW Hybride System
– Elektryczne elementy układu przeniesienia napędu
– Elektroniczne sterowanie temperaturą
– Silnik/generator elektryczny
– Elektronika układów mocy i sterowania napędu elektrycznego
– Akumulator wysokowoltowy
– Zasady bezpieczeństwa podczas prac serwisowych
g. Honda IMA hybride system
– Układ przeniesienia napędu
– Bezstopniowa skrzynia biegów
– Zasady bezpieczeństwa podczas prac serwisowych
h. Układy hybrydowe innych producentów
i. Układy klimatyzacji w pojazdach hybrydowych
j Zasady bezpieczeństwa w wysokonapięciowych układach hybrydowych
k. Postępowanie w razie pożaru pojazdu hybrydowego

Miejsce szkolenia: sala szkoleniowa Magneti Marelli
Koszt: 400 netto/osoba, MaXserwis 300 netto/osoba
Liczba uczestników: 15-20 osób

Tematyka szkolenia:

    Budowa, wymiana i regulacja elementów układu rozrządu oraz napędu paskowego.

    1. Podstawowe wiadomości o układach rozrządu.
    2. Budowa, podział i oznaczenie pasków zębatych.
    3. Warunki pracy, wymiana pasków zębatych.
    4. Przyczyny i zapobieganie uszkodzeniom pasków rozrządu.
    5. Budowa, podział i oznaczenie pasków wielorowkowych.
    6. Układy napinające.
    7.Uszkodzenia, wymiana pasków wielorowkowych.
    8. Tendencje rozwojowe w napędach paskowych (paski olejoodporne, paski typu Tough Grip itp.).
    9. Koła pasowe z tłumikami drgań skrętnych TSD i eTSD – budowa, zasada działania, podstawowe uszkodzenia.
    10. Sprzęgła alternatora – OAP i OAD – budowa, zasada działania, wpływ na układ napędu pomocniczego.
    11. Zastosowanie elektronicznych urządzeń mierniczych i przyrządów pomiarowych do pomiarów: napięcia pasków, osiowości napędów paskowych, długości pasków itp.
    12. Zastosowanie narzędzi specjalnych i zestawów narzędzi do prawidłowej wymiany napędów paskowych: Conti® Tool Box, Conti® Tool Box Asian Cars, Conti® Tool Box V01, Conti® Laser Tool, Conti® Elast Tool, Conti® Elast Tool F01 itp.
    13. Strona internetowa ContiTech – bezpłatne źródło informacji dla mechaników i nie tylko: katalog doboru pasków on-line, katalog produktów PIC, informacje serwisowe itp.

    Szkolenia trwa 4h.
    Uczestnictwo w szkoleniu jest bezpłatne.
    Każdy uczestnik otrzyma certyfikat od firmy ContiTech. Certyfikaty zostają dostarczone po szkoleniu na filię, na której zlecenie szkolenie się odbyło.
    Miejsce: sala szkoleniowa.
    Liczba uczestników szkolenia: 15 – 30 osób.

Tematyka szkolenia:

    Procedura wymiany komponentów w układzie rozrządu oraz napędu pomocniczego.

    Program:

    1.Część teoretyczna:
     a.Charakterystyka układu napędu rozrządu.
     b.Charakterystyka układu napędu pomocniczego.
     c.Bezpieczeństwo podczas transportu i montażu pasków zębatych.
     d.Wskazówki dotyczące bezpieczeństwa obsługi.

    2.Część praktyczna:
    Część praktyczna polega na kompletnej wymianie układów pasowych pod opieką trenera ContiTech z wykorzystaniem przykładowych jednostek napędowych, odpowiednich instrukcji montażowych, narzędzi specjalnych oraz przyrządów pomiarowych (dostarczonych przez ContiTech), ze szczególnym zwróceniem uwagi na:
     a.Pasek rozrządu – błędy/awarie ich przyczyny, objawy oraz usuwanie uszkodzeń.
     b.Pasek wielorowkowy – błędy/awarie ich przyczyny, objawy oraz usuwanie uszkodzeń.
     c.Sprzęgła OAP/OAD, koła pasowe TSD/eTSD – błędy/awarie ich przyczyny, objawy oraz usuwanie uszkodzeń.
     d.Korzystanie z zestawów rozrządu „SYNCHROBELT CONTI® Kit”.
     e.Korzystanie z testera do badania napięcia paska „CONTI® BTT Hz”.
     f.Wykorzystanie i funkcje narzędzi z zestawów „CONTI® TOOL”.
     g.Korzystanie ze wsparcia technicznego: „CONTI® Technical Info”.
     h.Wskazanie najczęściej popełnianych błędów, ich przyczyn oraz sposobów rozwiązania.

    Grupa docelowa: Mechanicy z minimum podstawowym doświadczeniem w zakresie obsługi silników spalinowych w pojazdach samochodowych, którzy uczestniczyli w szkoleniu podstawowym ContiTech.

    Liczba uczestników: 8-12 osób.
    Prowadzący: Trener firmy ContiTech.
    Czas trwania: 1 dzień (około 8 godzin).
    Miejsce: Sala szkoleniowa.
    Koszt: 350 zł netto/osoba, MaXserwis 260 zł netto/osoba. W cenie obiad, serwis kawowy, materiały szkoleniowe oraz certyfikat ukończenia szkolenia.

Temat: Naprawa nowoczesnych układów hamulcowych

1. Klocki i tarcze hamulcowe
o drgania i piski jak z nimi walczyć
o prawidłowy dobór klocków hamulcowych
o docieranie klocków i tarcz hamulcowych
o materiały i rodzaje klocków i tarcz hamulcowych
o uszkodzenia tarcz i klocków hamulcowych
o montaż tarcz i klocków hamulcowych kierunkowych!!!
o dlaczego warto wymieniać sprężynki
o kiedy nie smarujemy sworzni w zacisku
o jazda próbna, na co zwrócić uwagę

2. Elektryczne hamulce postojowe
o wymiana klocków
o jakich narzędzi używać przy obsłudze zacisku
o naprawa i wymiana reparaturek
o diagnostyka za pomocą testera
o badanie na rolkach hamulcowych

3. Elektryczne wspomaganie układu hamulcowego iBooster w pojazdach hybrydowych- budowa zasada działania
4. Wykorzystanie programu ESI i testera KTS przy obsłudze układów hamulcowych

Czas szkolenia: 6-7 h.
Miejsce szkolenia: sala szkoleniowa.
Szkolenie jest bezpłatne.

Temat:
Czujniki i elementy wykonawcze w benzynowych układach wtryskowych firmy Bosch

1. Pośredni wtrysk benzyny – budowa i zasada działania systemu Motronic ME.
2. Bezpośredni wtrysk benzyny – budowa i zasada działania systemu Motronic MED.
3. Układ paliwowy pośredniego wtrysku benzyny:
– warianty,
– układ typu „DECOS” (np. Volvo S40, silniki TSI) z regulowaną prędkością obrotową,
pompy paliwa,
– elektryczne pompy paliwa (rodzaje, typowe uszkodzenia).

4. Układ paliwowy bezpośredniego wtrysku paliwa:
– benzynowe pompy wysokociśnieniowe (silniki TSi grupa VW, CGI MB, BMW, PSA),
– wtryskiwacze wysokociśnieniowe – budowa, warianty.

5. Pomiary masy powietrza / obciążenia.
6. Przepływomierze powietrza – zadania, uszkodzenia (silniki diesla i benzynowe).
– Przepływomierz powietrza w przygotowaniu mieszanki.
– Nowe typy przepływomierzy HFM6, HFM7.
7. MAP-Sensory.
8. Sondy lambda w procesie przygotowania mieszanki – budowa, typowe uszkodzenia.
– Sondy lambda uniwersalne.
– 5-oprzewodowe sondy szerokopasmowe – budowa, specyfika.
– Sondy lambda a poprawne działanie i uszkodzenia katalizatora.
9. Wymienione wyżej aspekty w kontekście samochodów z instalacjami LPG.

Czas szkolenia: 6-7 h.
Miejsce szkolenia: sala szkoleniowa.
Szkolenie bezpłatne.

Plan szkolenia Borg Warner (WAHLER):

1. Przedstawienie Firm: IHR i Borg Warner (WAHLER) oraz omówienie planu całego szkolenia.

2. Termostaty i włączniki wentylatorów chłodnic w nowoczesnych układach chłodzenia silników spalinowych.
a) Różne układy chłodzenia stosowane w silnikach – zalety i wady.
b) Różne termostaty stosowane w tych układach – budowa i działanie.
c) Tendencje rozwojowe w konstrukcjach termostatów – termostaty elektryczne i zawory do sterowania temperatura silnika.
d) Typowe usterki, diagnostyka i naprawa.
e) Współpraca ukł. chłodzenia z innymi podzespołami silnika i samochodu.
f) Włączniki wentylatorów chłodnicy – budowa i szczegóły konstrukcyjne, różnice w stosunku do innych producentów.

3. Recyrkulacja spalin EGR (AGR) w nowoczesnych silnikach spalinowych – konieczność stosowania EGR ze względu na czystość spalin i ochronę środowiska.
a) Istota działania, różne konstrukcje, kolejne wersje i rozbudowa – sposoby sterowania EGR i nadzór działania.
b) Działanie EGR w silnikach wysokoprężnych oraz benzynowych.
c) Typowe usterki ich diagnozowanie i usuwanie.
d) Inne sposoby walki z tlenkami azotu w silnikach.

4. Pozostałe produkty Borg Warner (Wahler) dostępne w ofercie – przewody, rury do doprowadzania spalin, oleju i innych płynów w obrębie silnika.

Szkolenie trwa 3-4 h.
Miejsce szkolenia: sala szkoleniowa
Szkolenie jest bezpłatne.

TEMAT 1: Naprawa pojazdów z wykorzystaniem funkcji diagnostycznych elektronicznych systemów sterowania

Celem szkolenia jest rozwinięcie umiejętności efektywnego wykorzystania testerów do diagnostyki i naprawy pojazdów. Podczas szkolenia podejmowana będzie problematyka właściwego odczytywania, analizowania i interpretowania informacji zapisanych w pamięci systemów pokładowych pojazdów w formie kodów usterek oraz parametrów bieżących (PID). Uczestnicy analizować będą różne scenariusze warsztatowe wykazując błędy wynikające z niewłaściwej interpretacji kodów oraz poznając możliwości ich weryfikacji za pomocą diagnostyki szeregowej oraz dostępnych źródeł informacji serwisowej.

Zakres szkolenia:
1. Funkcje i możliwości testerów diagnostycznych
2. Zasada działania systemu autodiagnozy sterowników . Interpretacja diagnostycznych kodów błędów:

    a. Kryteria rejestracji kodów
    b. Rodzaje kodów
    c. Usterki obwodów elektrycznych
    d. Błędy kontrolne
    e. Wskazanie na skutki a nie przyczyny
    f. Usterki układu monitorowania emisji spalin (OBDII/EOBD)
    g. Kody oczekujące oraz dane migawkowe
    h. Usterki komunikacyjne (magistrale)
    i. Brak ustawień podstawowych, adaptacji

3. Analiza pracy systemu w wykorzystaniem analizy graficznej parametrów bieżących

    a. Weryfikacja kodu usterki
    b. Nieprawidłowe kodowanie sterownika
    c. Diagnostyka usterek nie powodujących zapisu kodu
    d. Diagnostyka usterek chwilowych

4. Rozwiązywanie problemów

    a. Brak komunikacji ze sterownikiem
    b. Korzystanie z informacji i innych narzędzi diagnostycznych

Zakres części praktycznej:
W ramach części praktycznej przewidziano symulacja usterek oraz analizę zależności parametrów na przykładzie systemu sterowania silnikiem (z wykorzystaniem tablicy symulacyjnej)

TEMAT 2: Wykorzystanie testerów diagnostycznych do obsługi serwisowej oraz czynności naprawczych w pojazdach.

Szkolenie omawia szczegółowe warunki oraz przebieg najważniejszych procedur serwisowych i naprawczych w współczesnych pojazdach wymagających zastosowania testerów diagnostycznych

Zakres szkolenia:
1. Możliwości współczesnych testerów diagnostycznych
2. Czynności serwisowe związane z obsługą okresową pojazdów

    a. wymiana klocków hamulcowych systemach z automatycznym hamulcem postojowym
    b. wymiany płynów eksploatacyjnych – odpowietrzanie układów hamulcowych, opróżnianie zbiornika paliwa
    c. obsługa filtrów DPF/FAP (wymiana, oczyszczanie, uzupełniania czynnika chemicznego)
    d. kodowanie czujników ciśnienia w oponach
    e. wymiana akumulatora
    f. kasowanie inspekcji serwisowych (klocki, świece, filtry, olej itp.)

3. Czynności serwisowe związane z naprawa pojazdów

    a. układy zasilania: kodowanie wtryskiwaczy, adaptacja pompy, regulacja kąta wtrysku, dawka rozruchowa
    b. adaptacje podzespołów – przepustnica, przepływomierz, EGR, skrzynie biegów
    c. adaptacje czujników związanych z układem hamulcowym i kontrolą trakcji
    d. konfiguracja systemów komfortu (nadwozia)
    e. procedury regulacji zawieszeń aktywnych

4. Diagnostyka usterek

    a. w przypadku braku kodów błędów
    b. w przypadku występowania usterki chwilowej

TEMAT 3: Weryfikacja usterek z zastosowaniem diagnostyki równoległej oraz analizy parametrów pracy.

Celem szkolenia jest rozwinięcie kompetencji w zakresie weryfikacji usterek, w przypadku rejestracji kodów ogólnej niesprawności układu. Tego typu scenariusze są typowe dla problemów mechanicznych silnika, systemów zasilania oraz zapłonu. W ramach szkolenia omówione zostaną przykłady wykonywania testów komponentów w/w układów za pomocą oscyloskopu oraz analizy graficznej parametrów pracy.

Zakres szkolenia:
1. Pomiar szeregowy a równoległy:

    a. pojęcia frontu i zaplecza;
    b. kryteria zapisu kodów usterek;
    c. kiedy i dlaczego testować
    d. metody szeregowe i równoległe weryfikacji usterek

2. Problematyczne scenariusze warsztatowe:

    a. testowanie układu zasilania CR
    (regulator ciśnienia, czujnik ciśnienia, wtryskiwacz);
    b. testowanie układu zapłonowego COP
    (cewka, zapłon wtórny);
    c. weryfikacja mechanicznego stanu silnika
    (synchronizacja silnika, kompresja)
    d. Inne systemy (inteligentne ładowanie, przepływomierz cyfrowy, przepustnica silnika CR)

3. Metody uproszczone

    a. Narzędzia analizy parametrów pracy
    (progi uruchomienia, kursor) b. Wykorzystanie gotowych baz danych pomiarów (CKP,CMP, EGR,MAP itd…)
    c. Zaawansowane testy prowadzone
    (sonda prądowa, przetworniki ciśnienia, zapłon wtórny, testy 2 kanałów)
    d. Wprowadzanie ustawień wstępnych
    e. samouczek

Zakres części praktycznej:
W ramach części praktycznej przewidziano pomiar sygnałów kluczowych komponentów zasilania oraz analizę graficzną parametrów pracy jednostki napędowej systemu CR na przykładzie silnika M9R*

*w zależności od możliwości lokalowych filii AP

TEMAT 4: Technologia nowoczesnych silników benzynowych

Firma SUN serdecznie zaprasza Państwa na szkolenie poświęcone technologii nowoczesnych silników benzynowych Szkolenie ma na celu przybliżenie zmian konstrukcyjnych dotyczących systemów sterowania oraz wyposażenia siników z bezpośrednim wtryskiem benzyny. Uczestnicy zapoznają się ze zmianami dotyczącymi przygotowania mieszanki, chłodzenia silnika, kontroli emisji spalin, zmiennych faz pracy rozrządu, działania systemu START/STOP itp.. Całość szkolenia jest poparta przykładami diagnostycznych scenariuszy warsztatowych.

Zakres szkolenia:
1. Norma emisji spalin EUROV:

    a. Sprawność silników benzynowych;
    b. Wymagania normy dotyczące emisji;
    c. Aktualizacja oprogramowania EOBD

2. Kluczowe cechy DIG (direct injection of the gasoline):

    a. Kontrola ilościowa/jakościowa mieszanki
    b. Tryby pracy systemu wtryskowego
    c. Kontrola pracy przepustnicy

3. Elementy wykonawcze i czujnikowe systemu DIG

    a. Budowa systemu
    b. Elementy pracujące pod ciśnieniem (pompa, regulator, czujnik, zawór upustowy, wtryskiwacz)
    c. Układ wydechowy
    (sonda szerokopasmowa, czujnik NOx, katalizator BaO, czujnik temperatury)
    d. Układ zapłonowy ze zmiennym przeskokiem iskry

4. Charakterystyka różnych systemów DIG

    a. System FSI (START/STOP, podwójne doładowanie, elektroniczne sterowany systemem chłodzenia)
    b. System zmiennych faz rozrządu SUBARU
    c. System VALVOTRONIC
    d. Scenariusze warsztatowe

Zakres części praktycznej:
W ramach części praktycznej przewidziano pomiar sygnałów kluczowych komponentów zasilania oraz analizę graficzną parametrów pracy jednostki napędowej DIG na przykładzie silnika DIG-S (1.2)*

*w zależności od możliwości lokalowych filii AP

TEMAT 5 : Testowanie układu Common Rail na przykładzie silnika M9R

Szkolenie szczegółowo omawia diagnostykę i naprawę pojazdów wyposażonych w silniki z układem Common Rail. Podczas szkolenia przedstawione będą metody weryfikacji usterek za pomocą metod równoległych (przebiegi oscyloskopowe sygnałów z czujników, sygnały sterowania) oraz szeregowych (narzędzia graficzne PID). Uczestnicy analizować będą procedury testowe w przypadku odczytu typowych kodów usterek dotyczących niesprawności układów poboru powietrza, zasilania oraz układów związanych z emisją spalin.

Zakres szkolenia:
1. Podstawowe zasady diagnostyczne
2. Ogólne omówienie układu CR na przykładzie silnika M9R
3. Układ wtrysku

    a. Działanie systemu w zależności od trybu pracy
    b. Kody usterek układu
    c. Testy czujników i elementów wykonawczych układu
    (pompa, regulator ciśnienia na szynie, czujnik ciśnienia na szynie, wtryskiwacz, czujniki APP1/APP2, CKK/CMP)

4. Układ powietrza dolotowego i doładowania

    a. Czujniki a reakcje sterownika
    b. Kody usterek układu
    c. Testy elementów czujnikowych i wykonawczych układu (przepływomierz, czujnik temperatury IAT, przepustnica silnika diesla, zawór regulacyjny doładowania, czujnik ciśnienia doładowania )
    d. Procedury weryfikacji kodów błędów – przykładowe scenariusze

5. Układ recyrkulacji spalin

    a. Zależności w układzie recyrkulacji spalin
    b. Kody usterek układu EGR
    c. Testowanie układu (elektrozawór EGR, sterowanie obejściem chłodnicy EGR)
    6. Układ wydechowy oraz filtr DPF
    a. Elementy składowe układu oraz tryby pracy
    b. Testy elementów czujnikowych układu (czujnik różnicowy, czujniki temperatury spalin, czujniki ciśnienia)
    c. Procedury serwisowe

7. Magistrala CAN układu napędowego

    a. Sygnały układu napędowego przesyłane przez CAN – zależności
    b. Przykłady kodów
    c. Weryfikacja komunikacji i warstwy fizycznej

8. Usterki chwilowe

Zakres części praktycznej:
W ramach części praktycznej przewidziano wykonywanie przez uczestników szkolenia pomiarów sygnałów kluczowych komponentów zasilania oraz analizę graficzną parametrów pracy jednostki napędowej systemu CR na przykładzie silnika M9R*

*w zależności od możliwości lokalowych filii AP

TEMAT: Automatyczne skrzynie biegów, budowa, diagnostyka i obsługa

1. Zautomatyzowane stopniowe skrzynie biegów
2. Stopniowe automatyczne skrzynie biegów
a. Dźwignia zmiany biegów i blokada postojowa
b. Przekładnia hydrokinetyczna
c. Pompa płynu ATF
3. Holowanie pojazdu z automatyczną skrzynią biegów ASB
4. Przekładnia planetarna
5. Sprzęgła i hamulce automatycznej skrzyni biegów
6. Moduł elektrohydrauliczny
a. Kasowanie wartości adaptacyjnych
b. Diagnoza komputerowa
c. Regeneracja elektrozaworów ASB
7. Zajęcia praktyczne
a. Demontaż na elementy pierwsze automatycznej skrzyni biegów BMW 5HP18
b. Demontaż modułu elektrohydraulicznego Audi Q7
c. Praktyczna weryfikacja uszkodzeń wewnętrznych
d. Ponowny montaż skrzyni biegów ze szczegółowymi wyjaśnieniami specyfiki
e. Awaryjne odblokowanie dźwigni zmiany biegów

Miejsce szkolenia: sala szkoleniowa Magneti Marelli
Koszt: 400 netto/osoba, MaXserwis 300 netto/osoba

Tematyka szkolenia:

Szkolenie dotyczące składania rocznego sprawozdania z obrotu czynnikiem wymagane ustawą z dnia 15 maja 2015 r. (Dz. U. 2015 poz. 881)

Program:

– przypomnienie wymagań Ustawy
– dane konieczne do złożenia sprawozdania
– rejestr obrotu czynnikiem warsztatu
– sposób wypełnienia formularza sprawozdania wymaganego ustawą
– sprawozdanie z wykorzystania środowiska
– sesja pytań i wyjaśnień.

Szkolenie przeznaczone jest dla warsztat ów, które wykonują dowolne czynności związane z obrotem czynnikiem chłodniczym (np. obsługa samochodów z układami klimatyzacji, obsługa układów klimatyzacji konieczna przy innych pracach z samochodem).
Miejsce: siedziba Hella Polska w Warszawie (maksymalnie 18 osób w grupie), sala szkoleniowa (nie mniej niż 10 osób).
Koszt: 240 netto/osoba, MaXserwis 180 netto/osoba

TEMAT: Systemy kontroli ciśnienia w ogumieniu – TPMS

1. Podstawy prawne.
2. Rodzaje systemów TPMS.
3. Kontrola sprawności czujników.
4. Wymiana i programowanie czujników.
5. Wykorzystanie przyrządów diagnostycznych.
6. Omówienie na podstawie Fiat Freemont.
7. Omówienie na podstawie Opel Astra H.
8. Omówienie na podstawie Peugeot 207.
9. Omówienie na podstawie Renault Megane.

Miejsce szkolenia: sala szkoleniowa Magneti Marelli
Koszt: 200 netto/osoba, MaXserwis 150 netto/osoba
Liczba uczestników: ok 15 osób

TEMAT: Systemy klimatyzacji elementy I + II stopnia

1. Budowa i zasada działania układu klimatyzacji samochodowej.
2. Rodzaje, budowa i działanie sprężarek klimatyzacji (typy: tłokowa, scroll, łopatkowa).
3. Sprzęgła elektromagnetyczne, bez-sprzęgłowe.
4. Systemy klimatyzacji napędzane elektrycznie w pojazdach hybrydowych.
5. Agregaty do wymiany czynnika chłodniczego (nowe stacje do obsługi czynnika 1234yf).
6. Narzędzia do napraw klimatyzacji (Spring-lock, ściągacze do sprzęgieł, manometry, termometr…).
7. Lokalizacja nieszczelności (UV, azot, detektor).
8. Płukanie układów klimatyzacji przy pomocy stacji i zewnętrznego urządzenia.
9. Klimatyzacja automatyczna – zasada działania, typowe pomiary, diagnostyka.
10. Symulacje usterek i ich diagnostyka.
11. Budowa i działanie oraz obsługa i diagnostyka sprężarek sterowanych zaworem PWM (bez sprzęgłowe).
12. Budowa i działanie oraz obsługa sprężarki stosowanej w układach hybrydowych.
13. Rodzaje presostatów i sposoby ich diagnozy.
14. Czujniki ciśnienia i aktuatory odczytywane i sterowane sygnałem PWM –działanie i diagnostyka.
15. Symulacje usterek i ich diagnostyka.
16. Kodowanie sterowników klimatyzacji.

Miejsce szkolenia: sala szkoleniowa Magneti Marelli
Koszt: 250 netto/osoba, MaXserwis 180 netto/osoba
Liczba uczestników: 10-20 osób

TEMAT: Bezpośredni wtrysk benzyny: FSI, TSI, CGI, HPI, THP, EcoBoost, D-4, D-4Spl

1. Wprowadzenie do silników z bezposrednim wtryskiem benzyny.
2. Budowa diagnostyka i zasada działania układu Motronic MED.
3. Zasada działania układu sterowania.
4. Budowa oraz funkcje.
5. Sterowanie bezposrednim wtryskiem paliwa.
6. Dawkowanie paliwa – wtrysk.
7. Podstawowy tryb wtrysku paliwa.
8. Tryb specjalny – wstepne podgrzewanie katalizatora.
9. Tryb specjalny – pełnego obciążenia.
10. Elektroniczny systemem chłodzenia silnika.
11. Sterowanie ukierunkowanym dopływem powietrza.
12. Sterowanie podcisnieniem serwomechanizmu hamulca.
13. Sterowanie układem zapłonowym.
14. Sterowanie zmiana geometrii kolektora dolotowego oraz faz rozrządu.
15. Układ oczyszczania spalin.
16. Czujnik 2 temperatury powietrza zasysanego w filtrze powietrza.
17. Czujnik cisnienia serwomechanizmu hamulca.
18. Potencjometr recyrkulacji spalin.
19. Potencjometr zaworów klapowych kolektora dolotowego.
20. Czujnik wysokiego cisnienia paliwa.
21. Czujnik temperatury spalin.
22. Sonda NOx
Konkurencyjne rozwiazania silników z bezposrednim wtryskiem benzyny Mitsubishi – GDI, Ford, Mazda, Volvo – EcoBoost, Citroen, Peugeot –HPI, BMW – THP (Turbo High Pressure), Audi FSI z układem Valvelift, Toyota – D-4 (Direct injection 4 – stroke gasoline engine), Toyota/Lexus – D-4S (Direct injection 4-stroke gasoline Superior version).
23. Typy pomp wysokiego ciśnienia.
24. Problemy serwisowe.

Miejsce szkolenia: sala szkoleniowa Magneti Marelli
Koszt: 300 netto/osoba, MaXserwis 225 netto/osoba
Liczba uczestników: ok 15 osób

TEMAT: Szkolenia KLIMATYZACJA z wydaniem zaświadczenia o odbytym szkoleniu zgodnie z Ustawa z dnia 15 maja 2015 r.

Plan szkolenia:

1. Efekt cieplarniany.
2. Znaczenie i wymagania ustawy z dnia 15 maja 2015 r. Dz. U. poz. 881.
3. Rodzaje gazów cieplarnianych, ich wpływ na środowisko.
4. Bezpieczeństwo pracy z układami klimatyzacji i F-gazami.
5. Działanie wykorzystywanych w pojazdach silnikowych systemów klimatyzacyjnych zawierających fluorowane gazy cieplarniane i substancje kontrolowane, wpływ na środowisko czynników chłodniczych będących fluorowanymi gazami cieplarnianymi i substancjami kontrolowanymi i odpowiednie przepisy dotyczące ochrony środowiska.
a. Wiedza na temat działania systemów klimatyzacyjnych wykorzystywanych w pojazdach silnikowych.
b. Podstawowa wiedza na temat wykorzystania i właściwości fluorowanych gazów cieplarnianych i substancji kontrolowanych stosowanych jako czynniki chłodnicze w systemach klimatyzacyjnych w pojazdach silnikowych, wpływ emisji tych gazów i substancji na środowisko (znajomość współczynnika ocieplenia globalnego w kontekście zmian klimatu).
c. Podstawowa wiedza na temat sposobów kontroli szczelności systemów klimatyzacyjnych w pojazdach silnikowych oraz znajomość obsługi i stosowania urządzeń do sprawdzania szczelności urządzeń lub instalacji wykorzystujących fluorowane gazy cieplarniane i substancje kontrolowane.
6. Diagnostyka samochodowych układów klimatyzacji.
7. Obsługa okresowa układów klimatyzacji.
8. Przyjazne dla środowiska odzyskiwanie fluorowanych gazów cieplarnianych i substancji kontrolowanych.
a. Znajomość powszechnie stosowanych procedur odzysku fluorowanych gazów cieplarnianych i substancji kontrolowanych.
b. Postępowanie z butlą zawierającą czynnik chłodniczy.
c. Podłączanie i odłączanie zestawu do odzysku czynnika chłodniczego do króćców serwisowych stosowanego w pojeździe silnikowym systemu klimatyzacyjnego zawierającego fluorowane gazy cieplarniane i substancje kontrolowane.
d. Obsługa zestawu do odzysku czynnika chłodniczego.
9. Narzędzia do diagnostyki i napraw samochodowych układów klimatyzacji.

Miejsce szkolenia: sala szkoleniowa Hella Polska Warszawa max. 18 osób, sala szkoleniowa 10-25 osób.
Koszt: 280 netto/osoba
Szkolenie trwa: 6h